fbpx
fakro

Reklama zewnętrzna – czyli jaka?

Reklama zewnętrzna to pojęcie bardzo szerokie, obejmujące ogromną grupę różnych form reklamy, takich jak np. billboard, szyld czy baner. Jej celem jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta, poinformowanie o produkcie, usługach czy różnego rodzaju wydarzeniach — i, oczywiście, zachęcenie go do skorzystania z danej propozycji. Zobacz, co warto wiedzieć na temat reklamy zewnętrznej!

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, jak sama nazwa wskazuje, to szerokie określenie, obejmujące wszystkie formy reklamy prezentowane potencjalnym odbiorcom poza ich miejscem zamieszkania. Możesz zetknąć się z takimi reklamami na każdym kroku, zwłaszcza w dużych miastach. Im bardziej zatłoczone miejsce, tym większe grono potencjalnych odbiorców — dlatego reklamy zewnętrzne najczęściej umieszczane są wzdłuż głównych ulic miast, na ścianach popularnych obiektów np. centrów handlowych, w przejściach podziemnych itp.

Reklama wielkoformatowa — co to takiego?

Określenie reklama wielkoformatowa z definicji dotyczy form reklamy, których powierzchnia przekracza 100 metrów kwadratowych. Może być to billboard reklama, baner, reklamy mocowane na specjalnych foliach i siatkach.

Reklama wielkoformatowa najczęściej umieszczana jest na elewacjach budynków, popularne są też specjalne rusztowania reklamowe i billboardy wolnostojące. Stworzenie dobrej reklamy wielkoformatowej to poważne wyzwanie. Jest nim nie tylko samo zaprojektowanie treści, ale też dostosowanie wykorzystanych materiałów, rodzaju nadruku i innych parametrów do warunków zewnętrznych. Wykonanie takiej reklamy umożliwia profesjonalny druk wielkoformatowy.

Szyld reklamowy zewnętrzny i kasetony

Specyficzną formą reklamy zewnętrznej są szyldy i kasetony reklamowe. Określenia te często używane są zamiennie, jednak tradycyjny szyld ma raczej formę płaskiej tabliczki mocowanej np. przy wejściu do sklepu czy siedziby firmy, natomiast kaseton jest najczęściej prostopadłościanem.

Szyld reklamowy zewnętrzny lub kaseton ma za zadanie zwrócenie uwagi odbiorców na wejście do sklepu, punktu usługowego czy siedziby firmy. Pełni więc funkcję informacyjną, a jednocześnie reklamową, zachęcając do wejścia i budując rozpoznawalność marki. Na rynku znajdziesz kasetony jednostronne, mocowane równolegle do ściany budynku, i kasetony dwustronne, mocowane prostopadle i nazywane semaforami.

Szczególnym rodzajem reklamy zewnętrznej jest modny kaseton reklamowy podświetlany. Jest on widoczny o każdej porze dnia i nocy, w każdych warunkach atmosferycznych. Stanowi więc wyjątkowo atrakcyjną wizualnie i praktyczną opcję.

Alternatywne formy reklamy zewnętrznej — litery 3D

Ciekawą i bardzo nowoczesną formą reklamy zewnętrznej są litery 3D, wykonane najczęściej ze styroduru, wykończonego np. frontem z drewna, pleksi czy dibondu. Takie litery skutecznie przyciągają wzrok potencjalnych klientów; prezentują się wyjątkowo atrakcyjnie wizualnie, a zarazem są bardzo praktyczne i odporne na niekorzystne warunki zewnętrzne. Litery 3D mogą być podświetlane, dzięki czemu ich widoczność jest jeszcze większa. Mocuje się je bezpośrednio na ścianie budynku lub na kasetonie reklamowym. Na rynku są też dostępne duże litery stojące, które stanowić mogą element wystroju lub atrakcyjną i wolnostojącą reklamę zewnętrzną.

Nasza agencja reklamowa Optima 3D zajmuje się produkcją najwyższej jakości liter 3D ze styroduru, wykonanych z perfekcyjną precyzją i dbałością o każdy szczegół. Wybierz optymalny dla siebie wymiar, wymarzoną czcionkę i dopasowany do konkretnych potrzeb kolor — sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy!