fbpx
kasetony eko

Kasetony reklamowe – prestiż na każdą kieszeń

Kasetony reklamowe to popularne rozwiązanie, łączące w sobie takie zalety jak m.in. wysoka skuteczność, trwałość i atrakcyjna cena. Nic dziwnego, że decyduje się na nie zarówno wielu drobnych przedsiębiorców, jak również duże i rozpoznawalne firmy. Dowiedz się więcej na temat rodzajów kasetonów reklamowych i sprawdź, jak wybrać najlepszy dla siebie!

Kaseton reklamowy — co to takiego?

Kaseton reklamowy to charakterystyczna forma reklamy ciesząca się obecnie dużą popularnością. Jest to jedno z najbardziej uniwersalnych rozwiązań, które sprawdzi się w każdej branży, niezależnie od wielkości firmy czy charakteru prowadzonej działalności. Atrakcyjna cena sprawia, że jest to zarazem rozwiązanie dostępne dla szerokiego grona odbiorców.

Określenie kaseton często używane jest zamiennie z określeniem szyld reklamowy. Chociaż klasyczny szyld jest zwykle płaską tabliczką mocowaną np. przy wejściu do siedziby firmy, a kaseton ma najczęściej formę prostopadłościanu, można używać tych nazw odnośnie tej samej formy reklamy.

Zadaniem kasetonu jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta, poinformowanie o istnieniu Twojego sklepu, punktu usługowego bądź siedziby, a dodatkowo zachęcenie go do wejścia do środka. Ponieważ zazwyczaj znajdują się na nim logo i nazwa firmy, pełni ważną rolę w budowaniu tożsamości i rozpoznawalności marki.

Szyldy reklamowe i ich różne rodzaje

Kasetony i szyldy reklamowe najczęściej zaliczyć można do reklamy zewnętrznej. Standardowo umieszczane są na elewacji. Możesz mieć jednak do czynienia także z kasetonami wewnętrznymi — stosuje się je np. na recepcji, w holu, gabinecie.

Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, można wyróżnić kasetony jednostronne, mocowane równolegle do budynku na ścianie, oraz kasetony dwustronne, mocowane prostopadle. Te drugie nazywa się często semaforami.

Kasetony różnią się między sobą wymiarami, sposobem wykonania i zastosowanym materiałem. Najważniejsze, by były trwałe i odporne na niekorzystne warunki zewnętrzne — dotyczy to zwłaszcza kasetonów i szyldów stosowanych na zewnątrz budynku.

Kasetony świetlne — popraw widoczność swojej reklamy!

Zasługującym na szczególną uwagę rozwiązaniem są kasetony świetlne. W ich przypadku treść reklamy zostaje w subtelny sposób podświetlona, dzięki czemu pozostaje ona widoczna nawet po zmroku, o świcie czy w pochmurny dzień. Uniezależnienie widoczności reklamy od warunków panujących wokół to ogromna zaleta!

Kasetony LED wykorzystują nowoczesne technologie, dzięki czemu są nie tylko wysoce skuteczne, ale też energooszczędne i ekonomiczne. Ogromnym plusem jest możliwość skorzystania ze specjalnych mechanizmów sterujących. Dzięki nim podświetlenie reklamy może włączać się i wyłączać automatycznie, o zaprogramowanej porze, bądź też przy określonych warunkach zewnętrznych.

Kasetony na ścianę — funkcja dekoracyjna

Stosunkowo niedrogie i trwałe kasetony to skuteczna i atrakcyjna wizualnie reklama, niewielkim kosztem zwiększająca prestiż Twojej firmy. Warto jednak wiedzieć, że kasetony na ścianę mogą nieraz pełnić funkcję czysto dekoracyjną, wpisując się doskonale w nowoczesne trendy wnętrzarskie.

Nowoczesna aranżacja wnętrz stawia na minimalizm i geometryczne formy. Kasetony dekoracyjne świetnie pasują do tej wizji, sprawdzając się doskonale jako element wyposażenia gabinetu, sali konferencyjnej, sklepu, a także prywatnego mieszkania. Chętnie sięgają po nie osoby aranżujące takie przestrzenie jak galerie handlowe, placówki edukacyjne czy instytucje medyczne.

Kaseton elewacyjny a kaseton wewnętrzny

Jak już wspomniano, kasetony najczęściej wykorzystywane są na zewnątrz budynku, stanowiąc swego rodzaju zachętę do odwiedzenia sklepu czy punktu usługowego. W przypadku kasetonów wewnętrznym często mamy do czynienia z nieco innymi funkcjami.

Mogą być to funkcje dekoracyjne, jak w przypadku ozdobnych kasetonów na ścianę. Nieraz przeważa funkcja informacyjna, jak przy kasetonach umieszczanych np. przy recepcji lub wejściu do siedziby firmy. Zwykle mają one po prostu poinformować, kto urzęduje w danym miejscu, na którym piętrze i w którym pokoju, podać dane kontaktowe czy przekazać inne niezbędne informacje.